onsdag 24 oktober 2007

väntan...

Sitter just nu och väntar på att få ett sms från Stéphane om att han har landat. Han kommer nämligen till mig i dag! Tiden fördrivs alltså med att skriva blogginlägg (och skriva essay i min European Politics-kurs vilket går lite trögt...).

Jag har nu avverkat ungefär fyra och en halv vecka här i London, av vilka jag gått i skolan två och en halv vecka. Under de veckorna har jag hållt två 'presentations' och skrivit en essay (ja alltså, utöver att läsa hundra böcker..). Tempot är ganska hårt, det är otroligt mycket som ska hinnas med under första terminen! Fast det är ganska tillfredsställande att märka att ens hjärna suger åt sig så mycket information hela tiden, och det finns väl ingen bättre känsla än när man känner att saker och ting börjar falla på plats!? Här läser jag ju tre kurser per termin, och fördelen med det är helt klart att man kan märka hur pusselbitarna faller på plats - de tre kurserna kompletterar varandra otroligt bra! Fast jag ska erkänna, att i bland upplever jag att ju mer jag lär mig, desto fler saker blir jag medveten om att jag inte har koll på - så det är lite av en catch 22 :)

Har förresten bestämt för att byta ut en av mina kurser, så nästa termin läser jag European Union law and government (med Damien Chalmers) i stället för socio-economic cohesion policy.

Här får ni några bilder på helgens aktiviteter också :) Vin med några tjejer från klassen och lite random bilder från en söndagspromenad i London!




Merit och Ivana

London :)

London Eye

Svetlana och jag

Inga kommentarer: