fredag 19 oktober 2007

Biblioteket!

På LSE:s hemsida finns en sida som heter "10 reasons to study at LSE". Här nämns bland annat biblioteket - världens största samhällsvetenskapliga bibliotek. Eftersom jag tillbringar åtskilliga timmar på detta bibliotek, lägger jag upp ett par bilder på det!
Biblioteket består av fyra våningar (+ ground och lower ground floor) böcker, läsplatser och datorer och är öppet varje dag mellan åtta på morgonen till midnatt. Under "summer term", då vi har tentor, är det öppet och bemannat tjugofyra sju :) Hoppas man inte är så desperat att man måste utnyttja dessa öppettider för att tentaplugga...

Bööööööcker i långa rader! Det tar evigheter att hitta det man ska :)
Den fina trappan, men väldigt konstiga trappsteg. Avstånden stämmer inte alls för mina ben.
Bibblans trappa igen.



I dag, mitt i allt pluggande, begav jag mig till Starbucks för att få min dagliga kaffe. Fredagen till ära köpte jag också en mycket god Belgian chocolate cupcake som jag åt medan jag läste om the Single European Act.
En fin kvällsbild!

Inga kommentarer: